Indtryk fra IFMA World Championship 2017

Jeg havde egentlig forventet, at jeg ikke ville kunne komme på nettet, mens jeg var i Hviderusland, så det ville være begrænset, hvor mange opdateringer der ville komme fra mig. Det viser sig så at der er wifi, så vi er ikke helt afskåret fra den elektroniske virkelighed, selvom forbindelsen ikke er verdens hurtigste. Jeg fik derfor lyst til at dele de første indtryk og begivenheder fra vores første dag til IFMA World Championship i Minsk.

Afsked

Min dag startede kl.02:59, da mit vækkeur vækkede mig. Lidt for tidligt efter kun 3,5 times søvn, men følte mig egentlig rimelig frisk og spændt på de kommende dage. Startede med et stort glas vand, sammen med et tilskud af Omega 3 (Pure Pharma), Ginsing og d-vitamin (begge fra Solgar), som jeg har taget hver morgen siden januar. Derefter hoppede jeg i et hurtigt bad, pakkede det sidste i min lille kuffert, og puttede min madpakke salat, torskerogn og tun i tasken. Så kom den svære del, at skulle tage afsked fra min datter Sophia på 17 måneder, og min bedre halvdel Kasper. Heldigvis var det kun Kasper der var vågen, så jeg skulle ikke gå fra Sophia mens hun var vågen. Ud i bilen, hvor jeg susede bogstaveligtalt igennem byen – lidt for hurtigt fra Toldskrivervej i Nordvest til Amager Strandvej, hvor jeg parkede bilen og hoppede på metroen det sidste stykke til lufthavnen, hvor resten af det danske landshold ventede.

Danmark – Hviderusland

Vi var i god tid i lufthavnen, så der var tid til at købe morgenmad, kaffe, høretelefoner eller hvad man nu skulle have lyst til. Jeg spiste eller drak ikke noget, da det var lidt for tidligt at begynde at starte min appetit.

Flyet til Wien gik problemfrit, og det var ikke fyldt, så der var god plads på flyet, så vi kunne hvile os. Jeg sov det meste af vejen, og sov desværre også, da der blev delt chokolade muffins ud i flyet. I Wien ventede vi i lang tid i paskontrollen, og så i sikkerhedskontrollen, og derfra direkte videre til flyet. Hyggeligt lille fly med to sæder på hver side af gangen, og denne gang var jeg vågen da jeg fik tilbudt et stykke chokolade, som jeg med glæde puttede i min taske. Jeg drak lidt vand, og tyggede på endnu et tyggegummi, hvilket rimelig pænt opsummere hele mit indtag i dag.

Minsk

Vi kom hurtigt ud af flyet da vi landede i Minsk, men derefter startede kaosset. I paskontrollen bliver vi afvist, og på den mest uvenlige facon bedt om at gå til 2. salen, hvor deres visa ”afdeling” ligger. Vi er nogle af de første til at komme derhen, men da de gennemgår mine papirer vil de ikke godkende min rejseforsikring. Jeg havde godt nok heller ikke nogen rejseforsikring, men havde i stedet skrevet Sygeforsikring Danmark, og vist dem mit gule og blå sundhedskort, men den gik ikke. Vi blev i stedet bedt om gå ned i stue etagen igen for at købe deres rejseforsikring, 10 euro pr. mand. Det viser sig hurtigt at alle de andre landshold også bliver sendt ned for at købe deres rejseforsikring, så det er en god forretning for dem. Fordi de fleste af de andre også er blevet sendt væk, så ender vi heldigvis med at komme tilbage til en forholdsvis kort kø til visum. Efter noget ventetid får vi alle godkendt vores visa, og så ned i paskontrollen, hvor vi så skal vente endnu engang. To timer efter vi er landet kommer vi igennem paskontrollen, og herefter står vores kufferter og venter på os. Så det var altid noget. Derefter bliver vi kørt i minibus til Hotel Belarus ca. 30 min. fra lufthavnen inde i Minsk. Her går det så helt galt for hviderusserne. Fra receptionen bliver vi sendt videre til 2. sal til registrering, som sender os videre til 16.sal for vi skal betale først. Her går tiden så i stå. Der sad en masse mennesker ved et langbord, og hver person brugte uendelige mængder af tid på at printe nogle papirer ud, men lige lidt skete der. Ingen af dem snakker andet end russisk, så der er en stakkels tolk, som oversætter der hvor der er behov for det. De laver en regning på vores totale hoteludgifter, 5450€ for 5 personer, som vi så skal gå ned og betale i banken i stueetagen. Vi forsøger at hæve penge i bankautomaten inden, da vi får at vide at de kun tager Euro. Det kan man så ikke hæve i deres automat, men kun russiske rubler, og kun 200 af gangen, så det ville jo blive virkelig mange transaktioner. Tilbage til 16. sal, hvor vi kan fortælle tolken Ivyna om betalingsproblemerne. Hun går med os ned i banken i stueetagen, hvor vi så prøver at betale med 3 forskellige betalingskort, men det kan ikke lade sig gøre. Hver gang er det samme besked, der er ikke penge på kortet! Lidt frem og tilbage mellem stue- og 16.etage afbrudt af deres såkaldte tekniske pause på 15 min, hvor alt arbejde bliver indstillet. Vi ender så med at blive sendt over i en anden bank ude på gade sammen med en venlig, og veltalende lokal pige. Vi forsøger at hæve i hæveautomaten i banken, og vi forsøger at hæve forskellige store og mindre beløb, men beskeden er forsat, at der ikke er penge på kontoen. Tilbage til hotellet og 16.sal, hvor tiden stadig er gået i stå. Det ender med at jeg får lov at låne en af deres computere, så jeg kan logge på min netbank og lave 2 udenlandske overførelser, som de så godkender. Vi mangler derefter forsat at betale 340 euro, som vi heldigvis får klaret på en mobil betalingsautomat, som den ene finder frem i en pose. Så nu er betalingen endelig klaret, og nu mangler vi så bare at registrere os. Det går heldigvis forholdsvis hurtigt med hjælp fra vores venlige tolk Ivyna.

Indlogering og appelsinsaft

Så mangler vi bare at komme hen til vores hotel, for selvom vi troede at Hotel Belarus skulle være vores base de næste 10 dage, så skal vi bo på Hotel Planeta i stedet for. Noi og jeg kommer ned til resten af landsholdet, som har siddet og ventet på os i receptionen, og Frederik er gået i sauna for at komme tættere på sin kampvægt, da vi har indvejning i morgen tidlig mellem kl.7-10.  Vi bliver kørt i minibus over til vores hotel, og får endelig adgang til vores værelser kl.19.30. Der er også sauna på dette hotel, men det skal bookes i forvejen, og vi kan først komme til kl.21.15-23.00, så vi tager op på vores værelser og får tjekket vores vægt. Jeg mangler 500 gram på den ene vægt, og 1 kg på den anden vægt, så planen er at smide 1 kg i sauna, så jeg er på den sikre side i morgen til indvejningen, hvor jeg skal veje ind til -63,5 kg. Klokken 20.00 starter aftensmaden, så der tager vi ned i restauranten, hvor en rimelig tam buffet tager i mod os. Jeg skal ikke have noget at spise, da jeg så bare skal smide mere i saunaen, så jeg suger saften fra en appelsinskive, og holder mit sind beskæftiget ved at skrive dagens begivenheder ned på min computer.

Sauna – tid og vægt

Turen i saunaen blev en lang ”fornøjelse”. Starter med sveddragt, og et lagen over hovedet og resten af kroppen for at hæve kropstemperaturen. Første omgang sidder jeg i 20 min, derefter 3 runder af 15 min, og så siger vægten kun 63,9 kg. Chaya og Nicolai er gået op, da de er i vægt, så det er Frederik og jeg der er tilbage, sammen med tre drenge fra Taiwan. Undervejs går Frederiks vægt i stykker, så må op og hente Chayas vægt. Tager to heats mere, og så siger vægten endelig 63,2 kg. Det var en langsommelig affære at komme i vægt denne gang. Da jeg kæmpede sidste gang vejede jeg ind til 62,8 kg uden at have siddet i sauna, så har simpelthen spist for godt eller også er jeg kommet for sent i gang med at skære ned på mit kalorie indtag. Nu ligger jeg endelig i min seng, og Noi ligger ovre i hans seng og spiser gode ting, som jeg i hvert fald også godt kunne køre ned nu. Har sat vækkeuret til kl.6 i morgen, og så er det bare op, så vi er nogle af de første der er klar til at blive vejet ind når indvejningen åbner kl.7.00 i morgen tidlig.

zzzz… <3

Det har været en sindssyg dag i dag, og tålmodigheden er blevet testet nogle gange, men humøret er godt, og jeg er omringet af skønne mennesker, så nu vil jeg få noget søvn. Godnat!

2 tanker om "Indtryk fra IFMA World Championship 2017"

1. Fedt at følge med. Jeg er ked af at høre, at tingene ikke har ændret sig i IFMA. Det er det samme med lange ventetider og mangel på struktur hver gang. Havde heldigvis foreberedt Noi på det. Anyways, held og lykke med indvejningen i morgen.
    Lige højre
    Abdul

1. Hej Abdul. Tak for din besked. Ja man tror at man er forberedt på det værste, men alligevel bliver man overrasket over det, når man selv står i det. Alle er færdig med indvejningen for i dag, så nu er der ro på indtil i morgen.
      Håber alt er vel derhjemme.