Pregnant Movetrition!

Et sammenklip fra mine træninger som gravid i uge 40!

Vi kvinder er i gennemsnit gravide i ca. 280 dage. Det er en periode, hvor der sker mange ændringer i ens krop – nogle gode og andre knap så gode. I det store hele synes jeg det er dybt beundringsværdigt at vores krop kan skabe et nyt liv! Det er virkelig imponerende. Samtidig så har det været en periode for mig, hvor jeg har været nødt til at se ind ad og mærke efter, hvilket ikke har været lige let, men meget lærerigt. Jeg er nu mere opmærksom på de “små” signaler min krop giver mig…

Det er ikke nogen hemmelighed at jeg har trænet gennem hele min graviditet, og at det har været rigtig godt for mig både mentalt, men i aller højeste grad også fysisk. Med hensyn til at jeg er blevet bedre til at afkode min krops signaler, så har det taget en del tid, og med nogle store bump undervejs. Jeg har til tider været for arrogant og har ignoreret store røde stop-signaler fra min krop. Fx. kan jeg huske en episode fra en af mine træningssessioner, hvor jeg havde fokus på min håndstand. Jeg skulle arbejde med min body line, og stod derfor i en chest to wall (håndstand med brystet mod væggen). Jeg havde inden min graviditet bygget det op, så jeg kunne holde positionen i 5x 60 sek., og dette var jeg fast besluttet på at jeg stadig kunne den dag. Det kunne jeg ikke. Det blev til en lang sej kamp 1x 60 sek. og da jeg kom ned havde jeg blodsprængninger rundt om øjenene, og var så utilpas at jeg måtte ligge mig ned. Knap så intelligent, men havde brug for den kontante afregning for at forstå at det var for meget.

Jeg har lavet dette sammenklip af bevægelser fra mine træningssessioner de sidste to dage, fordi jeg for det første er ved at være godt utålmodig. Har været gravid i 282 dage. Det er virkelig lang tid. Derudover så håber jeg, at det kan være med til at motivere og inspirere andre til at bevæge sig mere – både gravide og ikke-gravide 🙂 Tænker også at det kan være sjovt at finde frem engang i fremtiden. Uanset hvad du synes om videoen, så vil jeg meget gerne have din feedback!

4 tanker om "Pregnant Movetrition!"

  1. Super inspirerende! Fødte selv for 5 uger siden og jeg kunne aldrig have klaret dét, du gør ? planlægger du at lave nogle efter-fødsels træningsvideoer? Med respekt for kroppens behov for restitution og hvile ? pøj pøj med den snarlige fødsel! ?

    1. Kære Susanne. Tillykke med den lille baby, håber at i begge har det godt, og mange gange tak for din feedback – altid rart med et skulderklap 🙂 Ja, det vil jeg bestemt ikke afvise. Arbejder i forvejen som fysioterapeut og fysisk træner, så det er ret nærliggende og vil være et spændende projekt.. men men nu må jeg se, hvordan det bliver efter den lille er kommet til verdenen 🙂 Ha en dejlig solskinsdag <3

  2. Sikke en smuk video du har lavet Pernille – den går lige i hjertet. Dejligt også at følge din proces herinde. Du er fantastisk <3 Håber snart bebsen vil ud og hilse på mor og far og hele verden. Held og lykke med fødslen smukke <3

    1. Mange tak Eva <3 Det håber jeg godt nok også, men mon ikke 🙂 Ønsker dig alt det bedste, og håber du får en kanon oplevelse til den kommende turnering!

Skriv et svar